Темы

Выбраць прафесію загадзя

Выбраць прафесію загадзя

Спачатку я было падумала, што гэта маладзенькая настаўніца чакае мяне ў фае, каб правесці ў клас, дзе я сустрэнуся з Кацярынай Стральчэняй, адзінаццацікласніцай гімназіі. Але калі мы ўдзвюх зайшлі ў кабінет грамадазнаўства і яна села побач са мной, я зразумела, гэта і ёсць Кацярына.

У строгім дзелавым касцюме, з гладка зачасанымі валасамі, сур’ёзным позіркам яна і праўда нагадвала настаўніцу. Маладзенькую настаўніцу або настаўніцу-практыкантку. “Гатовая настаўніца”, — так сказаў пра Кацярыну Стральчэню дырэктар гімназіі Сяргей Яўгенавіч Сяргееў і падкрэсліў, што гэта вучаніца яго вучаніцы, а цяпер гісторыка гімназіі Наталлі Сяргееўны Меснік, калі так можна сказаць, яго ўнучка ў прафесійным плане. Ну так, тут сапраўды прасочваецца пераемнасць пакаленняў у асобна ўзятай навучальнай установе, сярод настаўнікаў асобна ўзятага прадмета.

Зрэшты, не будзем забягаць наперад, бо Кацярына Стральчэня пакуль яшчэ не настаўніца, хаця мае сур’ёзны намер ёю стаць. Два гады, дзясяты і адзінаццаты клас, дзяўчына займалася ў профільным класе педагагічнай накіраванасці.

“Заняткі ў педкласе праходзяць у форме факультатыву, іх з намі праводзіць завуч гімназіі Людміла Аляксандраўна Маеўская, — гаворыць Кацярына Стральчэня. — Нам расказваюць пра асаблівасці прафесіі настаўніка, мы абмяркоўваем яе плюсы і мінусы, разбіраем розныя педсітуацыі і нават даём урокі: складаем план, разбіраем яго з нашым кіраўніком і толькі пасля гэтага ідзём да вучняў, потым абмяркоўваем, што атрымалася, а што не. За два гады, што займаюся ў класе педагагічнай накіраванасці, у прафесіі настаўніка не расчаравалася і па-ранейшаму хачу быць настаўнікам гісторыі”. 

Вось з гэтымі дадатковымі заняткамі і была звязана наша з ёй сустрэча, дакладней, з паспяховым удзелам Кацярыны ў абласным конкурсе навучэнцаў профільных класаў педагагічнай накіраванасці “Маё прафесійнае будучае”.

Конкурс пачаўся яшчэ ў красавіку завочным турам, расказвае дзяўчына, для яго патрэбна было напісаць эсэ на зададзеную тэму “Школа ў інфармацыйным грамадстве 21 стагоддзя”, скласці тэхналагічную карту, правесці і запісаць відэа ўрока ў сваёй школе. Кацярына Стральчэня выбрала гісторыю ў дзявятым класе па тэме “Другая сусветная вайна”. Чаму, пытаюся, менавіта такі выбар? Гісторыя — таму што падабаецца гэты прадмет, цікавасць  да яго прывіла настаўніца Наталля Сяргееўна Меснік, і сваё настаўніцкае будучае Кацярына плануе звязаць менавіта з выкладаннем гісторыі. Адна з любімых тэм — тэма Другой сусветнай вайны, дзяўчына добра валодае матэрыялам, таму і выбрала яе для відэаўрока. Да таго ж і вывучаецца яна ў дзявятым класе, з якім Кацярыне ўжо даводзілася працаваць: за два гады заняткаў у педкласе давала ўрокі і пачаткоўцам, і сярэднім школьнікам, і старшакласнікам. Словам, усё супала. У першым туры конкурсу ўдзельнічала 37 чалавек, у заключны этап прайшлі 15, сярод іх — Кацярына Стральчэня і яе аднакласніца Ксенія Петрусь.

Фінал праходзіў у маі, у фармаце Зум-канферэнцыі, заданнем для ўдзельнікаў было знайсці абгрунтаванае вырашэнне педагагічнай сітуацыі, для кожнага асобнай. Кацярыне выпала такая: вучань не вывучыў заданне, адказвае на двойку, але ў яго сёння дзень нараджэння. Што рабіць настаўніку? Як паступіць, каб і справядліваць не пацярпела, і дзень нараджэння чалавеку не азмрочыць? Кацярына Стральчэня прыняла мудрае, на мой погляд, рашэнне: двойку гэтым разам імянінніку не ставіць, каб не псаваць яму святочнага настрою, а выклікаць на наступным уроку — даць магчымасць рэабілітавацца, бо вучоба ёсць вучоба. Такі адказ задаволіў і строгае прафесійнае журы абласнога конкурсу. У выніку за ўсе заданні двух тураў Кацярына Стральчэня набрала найбольшую колькасць балаў і стала пераможцай абласнога конкурсу.

Заслужаную ўзнагароду, дыплом 1-й ступені і каштоўны падарунак, дзяўчына атрымала напрыканцы мая ў Магілёве, урачыстая цырымонія ўзнагароджання праходзіла ва ўніверсітэце імя А. Куляшова. Дыплом фіналісткі атрымала Ксенія Петрусь, а Дар’я Арцёмчык і Кацярына Кажэнеўская — дыпломы ўдзельнікаў, дзяўчаты таксама з педагагічнага класа гімназіі Глуска і таксама спрабавалі свае сілы ў конкурсе “Маё прафесійнае будучае”. Сяголета ён праводзіўся ў шосты раз і, як заўсёды, быў нацэлены на матывацыю старшакласнікаў да выбару прафесіі настаўніка. Як мінімум адзін удзельнік такі выбар зрабіў.

Таццяна ЛУКАШЭВІЧ

Фота аўтара і дадзена Кацярынай Стральчэняй

Последние новости

Общество

Состояние криминогенной обстановки на территории района и профилактика преступности стали темой координационного совещания в Глуске

30 июня 2025
Читать новость
Власть

Лукашенко согласовал назначение руководителей в местных органах власти

30 июня 2025
Читать новость
Власть

Кадры, инвестиции, дисциплина в АПК. Как Лукашенко напутствовал новых председателей райисполкомов

30 июня 2025
Читать новость
Спорт

Команда «МАЗ-СПОРТавто» готовится к старту ралли-марафона «Шелковый путь — 2025»

30 июня 2025
Читать новость
Власть

На второй сессии Палаты представителей принято 67 законопроектов

30 июня 2025
Читать новость
Общество

Сильный эмоциональный проект. Жители Витебска встретили “Поезд Победы”

30 июня 2025
Читать новость

Рекомендуем